rosier.reismee.nl

dag 10

Dag 10: alta-lodingen 500km.

Vanmorgen zijn we enigszins duf ( ik had een kater ) toch uit bed weten te komen. Na nog even koffie gedronken te hebben met onze Duitse buren, hebben we ons opgefrist en onze spullen ingepakt om weer op pad te gaan. Het weer zat ons gelukkig weer mee en we hadden een rit ingepland van ongeveer 350km. Na een stop om even te eten zijn we verder gereden richting de lofoten. Vlak voor het plaatsje narvik kregen we de daadwerkelijke afslag richting de lofoten en besloten we dat het tijd werd om een slaapplaats te zoeken het was inmiddels half 5.

Omdat we toch nog niet zo moe waren allebei besloten we een stukje verder te rijden en even boodschappen te doen en wat te eten onderweg om vervolgens onze zoektocht naar hutjes te vervolgen. Na een warme maaltijd bij een pizzeria reden we alweer gauw een uur en hadden nog steeds geen hut of hotel gevonden. Toen zagen we een bord staan waar een bedje op stond afgebeeld helaas voor ons bestond deze slaapplaats niet meer. Na weer een stuk verder gereden te hebben kwamen we aan bij een hotel. Toen pap informeerde naar de prijs beviel het ons niet heel erg goed want 165 euro voor 1 nachtje terwijl we de instelling hadden om gewoon lekker makkelijk en goedkoop te kamperen vonden we het nodig om door te rijden ( ook waren we van mening dat we voor die prijs het hele hotel konden kopen )

Toen we weer op de motor zaten ( en ik het gevoel had dat zijn knieën af begonnen te sterven.. leuk die x benen.. ) hadden we verwacht wel weer verschillende campings tegen te komen waar we een hutje konden huren. De eerste camping die we tegen kwamen was 20 min verder en gesloten. We besloten in al onze wanhoop ( we waren beide erg moe en het was inmiddels al half 8 ) een paar wielrenners te vragen naar de dichtstbijzijnde camping. Tot ons groot ongenoegen melde de sportieveling dat de dichtstbijzijnde camping nog een uur rijden was. Met een lachend gezicht ( balend als een stekker en oververmoeid ) regen wij verder, ons bed tegemoet.

Uiteindelijk hebben we in lodingen een hotelletje gevonden waar we nu verblijven en dit hotel is betaalbaar ligt aan het begin van de lofoten in de vest fjorden en is inclusief ontbijt! ( good for us )

Nu zitten we tv te kijken ( wat een luxe )
en we gaan weer vroeg slapen vanavond!

Morgen weer een nieuw avontuur

Groetjes, liefs, Ron & Deborah