rosier.reismee.nl

dag 14

Dag 14: steinkjer-andalsnes 510km

Vanmorgen zijn we met prachtig weer vertrokken voor een 420km lange rit naar Andalsnes. Na 5 km maakten we een tankstop en toen we net stil stonden belde Kimberley op om te zeggen dat ze afgestudeerd is. Op dat moment had ik toch zoiets van nu zou ik graag thuis willen zijn. Na even geslikt te hebben en de motor afgetankt te hebben zijn we verder gereden. Rond het middaguur werd het bewolkter en kouder en besloten we toch maar wat extra kleding uit de bagage te halen.

Het viel ons op dat sommige rivieren best wel woest stroomden. Nadat we door Trondheim gereden waren werden de rivieren nog woester door het vele smeltwater dat door het warme weer zo snel van de watervallen naar beneden denderde.

Niet lang daarna kwamen we langs een camping waar menige caravan ongeveer 1 meter in het water stonden. Ongeveer 50km voor de afslag naar Andelsnes stond een politieagent die zij dat de weg eigenlijk afgesloten was maar dat motorrijders er waarschijnlijk wel langs konden. Dus reden we vol goede moet door. 20 km verderop was het echter uit met de pret want de weg was overspoeld door een modderlawine. We moesten weer 20km terug en een andere route nemen.

Toen we deze route namen kwamen we langs een camping waarvan het receptiehutje al in het water dreef en de slaaphutjes onder water stonden. Via een echte binnendoorweg kwamen we na bijna 10 uur rijden en 510km afgelegd te hebben aan op een camping (ja een droge) in Andelsnes.

Moe maar voldaan hebben we de locale chinees van wat voer verlost. We hebben de motor afgetankt en zijn klaar om morgen de Trollstigen en de Geirangerpas te rijden. Daarna zetten we koers richting Oslo en nemen dan de snelste route richting huis.

Daar zullen we volgens planning woensdag aankomen.

Tot zover de dag en kijk ook naar de foto's die we weer geplaatst hebben.

Groetjes Deborah en Ron