rosier.reismee.nl

dag 13

Dag 13: nordnes-steinkjer 480km

Vanmorgen zijn we om 09.15u vertrokken richting Trondheim. Onze Noorse buren waren nog vroeger vertrokken en een groepje Duitsers die gisteren nog een babbeltje bij ons kwamen maken lagen nog op een oor. Na ongeveer 2 uur rijden passeerden we weer de poolcircel maar deze keer in zuidelijke richting. We waanden ons ook gelijk weer in de tropen want het was prachtig weer. Ondanks de warmte reden we nog door mooie besneeuwde vlakten. Nadat we Mo I Rana voorbij waren ging de temperatuur richting de 30 graden en besloten we tijdens een stop toch maar wat kleding uit te doen om niet compleet te verdampen onder ons motorpak. Na de nodige stops om te eten en drinken en om even de suffigheid van de warmte kwijt te raken vonden we een Hytte in steinkjar wat ongeveer 130km voor Trondheim ligt. We hebben een iets luxere hut met eigen douche en wc genomen om onszelf eens comfortabel op te kunnen frissen en ons wasje te doen, want van ons ondergoed en sokken kon je een stevige pan soep trekken. Na even lekker buiten hebben gezeten en een lekker blik bier etc. te hebben genuttigd, kregen we allebei nog een hongerklap en vonden we de campingbaas om 22.15 nog bereid om een heerlijke shoarmaschotel voor ons te maken. Terwijl ik dit typ roept Deborah dat het warme water op is terwijl ze compleet ingezeept is. Nou kan ik jullie vertellen dat een koude douche hier in Noorwegen dus puur smeltwater is en het geschreeuw uit de badkamer waarschijnlijk over de hele camping te horen is. De taal die hierbij uitslaat heeft nog maar weinig met ABN te maken.

Morgen vertrekken we richting Andelnes wat vlakbij de Trollstigen en Geiranger ligt. Dit is een prachtige motor route met mooie vergezichten. We hopen weer op goed weer zodat we hier volop van kunnen genieten. Omdat er hier maar beperkt internet is kan dit blog niet vandaag (9-6-2011) geplaatst worden maar moeten we dit later doen. Het wordt hier trouwens zelfs een beetje donker 's nachts.

Tot de volgende keer

mazzels!!

Marjolijn

Ik geniet toch elke keer weer van die mooie blogs van jullie!