rosier.reismee.nl

dag 11

Dag 11: lodingen- a i lofoten 225km

Vanmorgen werden we wakker in het hotel en bleek het buiten pijpenstelen te regenen. Toen we gisteren op onze ( betrouwbare ) tomtom keken toen we in het hotel aankwamen zou het nog anderhalf uur rijden zijn naar de boot richting bodo. De bestemming die we vandaag graag wilden bereiken. Omdat we dus dachten tijd genoeg te hebben vanochtend hebben we zeer uitgebreid ontbeten en rustig onze spullen ingepakt.

Eenmaal onderweg zat het weer ons nog steeds tegen, het bleef maar regenen en het was ook behoorlijk mistig. Bij deze weersomstandigheden wisten we dat we er iets langer over zouden kunnen doen dan anderhalf uur maar we hadden nog 2uur reserve tijd ingebouwd.

Bij de eerste rotonde raakte de vlaamse mevrouw die in onze tomtom woont het spoor bijster. Hoe langer we richting de boot reden hoe overstuurder ze werd. Omdat we wisten dat de boot ongeveer aan het einde van de lofoten zou vertrekken richting bodo hielden we het bord a i lofoten aan. We waren dan ook niet blij verrast toen bleek dat dit ongeveer 4 uur extra reistijd was. Hoe verder we reden hoe minder duidelijk de borden waren en hoe slechter ons humeur. We waren inmiddels al een tijd verder en de het regende nog steeds.

Omdat we zo goed als gek werden besloten we dat het misschien verstandiger was om iemand te vragen welke kant we uit moesten gaan. ( hier in Noorwegen wonen naar mijn mening maar een stuk of 6 mensen, meer heb ik er niet gezien in ieder geval ) toen we eindelijk de enigszins bewoonde wereld van Noorwegen inkwamen zagen we een huisje waarin taxichauffeurs zaten ( als iemand de weg moet weten is het een taxichauffeur toch? ) die hebben voor ons op internet eventjes gekeken waar we het beste en het goedkoopste de boot naar bodo konden nemen. Dit bleek in morkenes te zijn wat nog 60km rijden was.

Omdat het inmiddels half 2 was en de boot om 2 uur zou vertrekken wisten we dat dit niet haalbaar zou zijn. Dus besloten we om het rustig aan te doen. Bij een supermarkt hebben we voor de eerste keer een betaalbare maaltijd kunnen nuttigen ( het was niks, maar het koste ook niks! ).

Toen zijn we op ons gemakje door gereden naar de haven van morkenes waar de ferry vertrekt.
op het moment dat we daar aankwamen was de boot al een uur weg. We kregen van een jongen in een winkeltje bij de haven te horen dat de volgende ferry vanavond om kwart over 9 zou vertrekken, dit zou betekenen dat we om kwart over 12 vannacht aan zouden komen in bodo. Omdat we nu al een paar dagen moeten zoeken voor een slaapplaats op een normaal tijdstip van de dag besloten we dat het een beter idee was om een hotel te zoeken in a i lofoten om te vermijden dat we geen slaapplaats zouden kunnen vinden.

Morgen nemen we om 14.00 de boot naar bodo en dan komen we daar rond een uur of 5 aan.
nu zitten we in een kamerbedrijfje en hebben het voor de rest van de dag maar rustig aangedaan om de lange rit van gisteren te compenseren ( dit bevalt erg goed want mijn knieën beginnen steeds meer moeite te krijgen met de lange ritten achterop de motor ).

Pap heeft nog een mooie wandeling gemaakt in de bergen hier in a i lofoten en heeft daar prachtige watervallen gefilmd en ik heb nog even lekker zitten schrijven in mijn boek.

Wij gaan zo slapen.

Ik blijf jullie op de hoogte houden! helaas was het weer te slecht vandaag om foto's te maken
( het is nu inmiddels droog btw )

Groetjes, liefs, Ron en Deborah

huub en djuwita

leuk dat jullie het gezellig hebben samen niet gedacht zeker.
De helft van de reis is al voorbij dus geniet er maar goed van want voor je het weet zijn jullie al terug.
Deze reis zal je dan nooit meer vergeten alle indrukken wat jullie opdoen en hebben opgedaan.
Kom gezond terug beiden en tot over een week

groetjes djuwita