rosier.reismee.nl

dag 12

Dag 12:

A i lofoten-bodo-nordnes 120km

Omdat de gisteren de boot gemist hebben en vandaag pas om 2 uur de boot hadden hebben we een beetje uit kunnen slapen, we sliepen immers in een soort pension enkele minuten van de plaats waar de boot kwam. Eenmaal wakker vanmorgen zijn we naar de supermarkt gelopen om eventjes wat brood en beleg te kopen om te ontbijten. Na een rustig ontbijt hebben we op ons luie gemakje de bagage ingepakt en zijn om half 1 richting moskenes gereden ( de plaats waar de boot zou vertrekken ) we moesten nog eventjes wachten samen met nog zo'n 20 andere motorrijders die vooral uit Duitsland kwamen een waarvan er eentje wel erg veel weg had van karbonkel. 1 motor had naast zijn tank nog 2 jerrycans van 20liter geplaatst waarvan wij dachten dat het benzine of drank was, hij bleek echter op geniale wijze hier een extra bagage ruimte in gemaakt te hebben.

Eenmaal op de boot die nogal heen en weer deinde ( gelukkig hadden we de motor goed vastgezet met spanbanden ) hebben we even wat gegeten en goed uitgerust. 3en half uur later kwamen we uitgerust en wel aan in bodo. Omdat we nog niet waren besloten we om nog een stuk te rijden voordat we een slaapplaats zouden zoeken. Dus reden we weer de E6 op, deze keer richting mo i rana, na ongeveer 110 km zijn we bij een weg restaurant gestopt om wat te eten ( ik had lasagna die zo zout was dat ik waarschijnlijk nog 3 dagen dorst ervan heb ). Naast het restaurant lag een supermarkt waar we onszelf hebben kunnen voorzien van drank en spijs. 10km verder lag een mooie camping en we besloten om vannacht hier in een mooi hutje te overnachten.

Morgen zetten wij onze reis voort richting trontheim want we willen graag zaterdag de trollstigen en geirangerstigen rijden.

( ik heb ondertussen trouwens het gevoel alsof mijn knieschijven telkens met een hamer begaffeld worden dus dat is minder en ik heb ongeveer 10cm uitgroei in mijn kapsel, iets waar ik me normaal kapot voor zou schamen maar de mensen hier in Noorwegen hoeven ook niet mee te doen aan een schoonheidswedstrijd dus dat scheelt. )

Ps: pap heeft gelukkig nog steeds geen uitgroei!

To be continued.

Ron & Deborah

Reacties

Reacties

opa

Ik heb wel uitgroei

Peter Rosier

Je vader heeft meer last van kaalslag :-D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!