rosier.reismee.nl

dag 16

Dag 16: moelv-tvaaker ( zweden ) 525km

Gisteravond waren we allebei gesloopt van de lange hobbelige rit dus zijn we vroeg gaan slapen, vanmorgen toen we wakker werden om 8uur waren we allebei behoorlijk brak. We hebben ons toch weer bij elkaar geraapt en zijn om 9 uur weer vol goede moed op de motor gestapt.. deze keer, jawel richting huis ( wat op dat moment nog ongeveer 20uur rijden zou zijn )!

Hoe dichter we bij oslo in de buurt kwamen hoe beter het weer werd, en de wegen begonnen zelfs weer te lijken op serieuze autowegen. Al juigend passeerde wij dus ook het eerste bord waar 110km per uur opstond! Na een lange stop om te ontbijten ( allebei een hamburger met friet ) reden we verder. Eenmaal langs oslo hielden we de borden waar gotenborg opstond aan.

Bij oslo in de buurt hadden we veel last van wegwerkzaam heden, gelukkig werd dit snel minder toen we oslo uitreden en passeerde we al snel de grens van Noorwegen/zweden en zo kwam gotenborg al snel in zicht.

Ons doel was om vandaag gotenborg te bereiken maar omdat we nog wel eventjes verder konden, passeerde we ook gotenborg en maakte we voor de zekerheid nog een tankstop omdat we niet wisten hoelang we door zouden rijden. ( ons doel bereikt, een volle tank en de hoeveelheid uren richting huis werden steeds minder )

We reden nog een stuk door richting malmo waar we nu zo'n 200km vandaan zitten op een rustige camping in een mooi huisje.
helaas hebben we hier geen internet dus we liggen wat dagen achter op het blog...
we gaan zometeen wat eten in een restaurantje hier vlakbij en hopen dat we daar wifi ontvangst hebben zodat jullie toch op de hoogte kunnen blijven van onze laatste paar dagen richting het o zo vertrouwde Nederland!

Groetjes, liefs, Ron & Deborah

arjen

we hopen\dat jullie voorspoedig thuis komen.
goetjes opa en oma of pa en ma